چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴ ق.ظ

طغیان مجدد کرونا و کاهش 48 درصدی فروش خودروسازان چینی

به گزارش چینیز: انجمن خودروسازان چین تخمین می‌زند که فروش ماه آوریل خودروسازان چینی در  سال جاری میلادی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل حدود 48 درصد کاهش یافته است؛ زیرا سیاست قرنطینه در برابر کرونا باعث تعطیلی کارخانه‌ها، محدود شدن برگزاری نمایشگاه‌ها و در نتیجه کاهش هزینه‌های مردم شده است.

این برآورد نشان می‌دهد که شدیدترین کاهش فروش خودروسازان چینی در فوریه 2020 و در اوایل همه‌گیری کرونا بود؛ یعنی زمانی که فروش خودرو نسبت به سال قبل از آن حدود 79 درصد کاهش یافت.

بنابراین انجمن خودروسازان چین اعلام کرد که فروش خودرو در چهار ماه اول سال جاری میلادی احتمالاً نسبت به سال قبل حدود 12.3 درصد کاهش می‌یابد. این کاهش شدید فروش نشان دهنده‌ی وضعیت اقتصادی اضطراری در چین برای کنترل شیوع ویروس کرونا در شانگهای و سایر شهرهای این کشور است و این در حالی بود که تولیدکنندگان خودرو به دنبال فراهم آوردن شرایط بهتر برای تولید مجدد خودرو بودند.

همچنین براساس تخمین انجمن خودروسازان چین، میزان خرده فروشی خودروهای سواری در چین در سه هفته نخست آوریل نسبت به سال قبل 39 درصد کاهش یافته است. نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید در شانگهای در طول ماه تعطیل بوده و 25 میلیون شهروند قادر به خرید آنلاین و فراهم آوردن نیازهای خود به مواد غذایی و مایحتاج روزانه  نبودند.

تقریبا 45 شهر که 40 درصد از تولید ناخالص داخلی چین را پوشش می‌دادند، در قرنطیه کامل و جزئی قرار گرفته و خطر رکورد اقتصادی را افزایش داده‌اند. نمایشگاه‌های خودرو در 34 شهر چین تعطیل شدند. فروش NIO، شیاپنگ و لی اتو به ترتیب 6، 41 و 49 درصد و به طور میانگین 62 درصد در ماه آوریل و در مقایسه با ماه مارس کاهش یافته است.

سایک‌موتور به عنوان شریک تجاری فولکس‌واگن و جنرال‌موتورز از کاهش 60 درصدی فروش در ماه آوریل خبر می‌دهد. با این حال تسلا با مشاهده شرایط مزبور، قصد بازگشت به سطوح پیش از قرنطینه و افزایش تولید در کارخانه شانگهای را دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی