چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴ ق.ظ

رنو از پلتفرم جیلی استفاده خواهد کرد

به گزارش اُتو چینی : براساس گزارشات منتشر شده گروه رنو به دنبال کمک گرفتن از جیلی و استفاده از پلتفرم CMA خودروساز چینی برای تولید وسایل نقلیه احتراقی است. در این رابطه یکی از مقامات چینی گفته است که برای کسب اطلاعات رسمی بیشتر صبور باشیم و اگر اتفاق خاصی رخ دهد، قطعاً با رسانه های به اشتراک خواهیم گذاشت. به گفته جیلی پلتفرم فشرده و مدولار CMA به طور مشترک با همراهی ولوو ساخته شده است. این پلتفرم بسیار انعطاف پذیر و مقیاس پذیر بوده و از آن برای ساخت اتومبیل های کوچک و متوسط استفاده می شود و می توان کانسپ های پیشرفته تحقیقی و توسعه فناوری های پیشرفته در اروپا و سایر نقاط جهان را با آن پیش بُرد. پلتفرم مزبور ستون جدید محصولات ولوو، جیلی و لینک اند کو است.

این احتمال وجود دارد که هنوز دو طرف در حال مذاکره بوده و تصمیم نهایی گرفته نشده باشد. کوی دونگ شو دبیر کل انجمن اتومبیل های مسافری چین گفته است که اگر گروه فرانسوی بخواهد از CMA استفاده کند؛ باید عواید فروش وسایل نقلیه سوخت فسیلی را به تأمین هزینه های مرتبط به باتری خودروهای الکتریکی اختصاص دهد.

سال گذشته رنو پس از فروش ضعیف و سرمایه گذاری همراه با زیان خود در کمپانی دانگ فنگ بازار اتومبیل های تجاری در چین را رها کرد. رنو ترجیه داد که برای حضور در این بخش به سراغ برلیانس رفته و در زمینه ساخت وسایل نقلیه الکتریکی با جینگلانگ سرمایه گذاری مشترک داشته باشد. در ماه ژوئن شایعه شد که رنو ممکن است که سهام مشترک خود در برلیانس را فروخته و از برلیانس خارج شود؛ اما رنو این گزارش را تکذیب کرد.رنو در ابتدای سال جاری از استراتژی جدید خود در چین رونمایی کرده و این کشور را یکی از مهم ترین بازار های خود توصیف کرده است. رنو ویمینگ سوه را به عنوان مدیر عامل خود در چین منصوب کرده است. او 15 سال در فولکس واگن کار کرده و به افزایش فروش و رقابتی کردن فولکس در بازار چین کمک کرده بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۰۲
امین نقی زاده

CMA

Geely

Renault

جیلی

رنو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی