چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۱:۳۶ ب.ظ

جیلی سهم رنو در سامسونگ موتورز را می‌خرد

به گزارش چینیز: شرکت خودروسازی جیلی چین از قصد خود برای خرید بیش از یک سوم از سهام رنو در سامسونگ موتورز کره جنوبی به ارزش 200 میلیون دلار خبرداده و هدف از این اقدام را تقویت صادرات محصولات گروه جیلی به ایالات متحده و ساخت خودروهای برقی جدید اعلام کرده است.

رنو سالانه 300 هزار دستگاه خودرو را در کارخانه بوسان کره جنوبی مونتاژ می‌کند و در حال تلاش برای افزایش حاشیه سود و ساخت خودروهای الکتریکی با هدف رسیدن به رقبایی مانند تسلا است. اقدام این شرکت فرانسوی برای فروش سهام جیلی به عنوان مالک ولوو و صاحب 9.7 درصد سهام دایملر به دنبال اعلام این شرکت برای تولید خودروهای هیبریدی در کره جنوبی و خارج از آن در کارخانه بوسان صورت می‌گیرد.

یکی از افراد نزدیک به کمپانی جیلی با اشاره به توسعه تجارت جهانی جیلی با ابزارهای مشارکتی، این معامله را فراتر از فروش خودرو در کره جنوبی دانست و آن را راهی برای صادرات خودروهای ساخت کره جنوبی جیلی به بازار آمریکا می‌داند. فرد مزبور خرید سهم رنو توسط جیلی را مانند باز شدن دربی به سوی ایالات متحده توصیف کرده و به گفته او جزئیات همکاری میان جیلی و رنو به طور کامل مشخص نیست و احتمالا جیلی در کارخانه بوسان از ربات‌های الکتریکی و بخش خودران آلفا بهره می‌برد.

با توجه قوانین تجارت آزاد کره جنوبی و ایالات متحده، رنو یا جیلی در صورت صادرات خودروهای تولید شده در کره جنوبی به ایالات متحده، با مشکلات مالیاتی و... مواجه نمی‌شوند. با این حال جیلی باید هزینه بالای تولید در کره جنوبی را در نظر بگیرد؛ جایی که نیروی کار از حقوق بیشتری برخوردار بوده و تحت سلطه امپراتوران محلی کره، یعنی هیوندای  و کیا موتورز است.

کسب موفقیت در کره جنوبی برای شرکت‌های چینی در زمینه فروش خودروهای برقی، علاوه بر اروپا و آمریکا، امکان حضور در سایر بازارهای نوظهور را فراهم می‌کند. رنو 80 درصد سامسونگ موتورز را در اختیار دارد و باقی آن در اختیار کمپانی بزرگ سامسونگ است. رنو در ماه دسامبر از قصد خود برای فروش سهام رنو سامسونگ موتورز خبر داد؛ اما جزئیاتی از آن فاش نکرده بود.

تصمیم رنو برای فروش 34 درصد از سهام خود در کره جنوبی به مبلغ 207 میلیون دلار، احتمال فروش سهام این شرکت در نیسان موتور را افزایش داده است و احتمالاً سهم رنو در این شرکت ژاپنی نیز کاهش می‌یابد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی