چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۳:۴۵ ب.ظ

آلفا S HI با سیستم خودران هوآوی به بازار می‌آید

به گزارش چینیز: برند برقی و ممتاز بایک بلوپارک آرک فاکس، روز شنبه سدانی به نام آلفا S HI را معرفی کرد که اولین خودروی جهان با سیستم عامل هارمونی و رانندگی خودکار هوآوی است. این مدل دارای 34 حسگر شامل دوربین، رادار و تراشه Kirin هوآوی است که قدرت محاسباتی آن 400 عملیات در ثانیه را پوشش می‌دهد.

یو چنگدونگ، رئیس واحد تجاری خودروهای هوشمند هوآوی در رابطه با خودروی مزبور می‌گوید: «این خودرو یکی از پیچیده‌ترین سخت افزارهای رانندگی خودکار در جهان و در میان خودروهایی مشابه و با تولید انبوه را دارد.» به گفته یو، مدل آفا S HI می‌تواند به راحتی در بزرگره‌ها و جاده‌های مرکز شهر مانور داده و تقریباً رانندگی آن مشابه با انسان است. به گفته او خودروی آنها قابلیت‌های تردد در جاده و جلوگیری از برخورد را بهبود می‌بخشد و اطلاعات بیشتری در مورد عبور و مرور جمع‌آوری  می‌کند.

به گفته تحلیلگران رقبای این مدل، سایک IM L7 و Nio ET7 هستند و هر دو خودروی یادشده از توانایی رانندگی خودکار برخوردار بوده و از آن به عنوان نقطه مثبتی برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند. سدان آلفا S HI علاوه بر نمایشگاه‌های آرک فاکس، در شبکه فروش هوآوی هم عرضه می‌شود. آرک فاکس انتظار دارد که تا پایان سال 2022 و در حالی که در سال 2021 تنها 86 نمایندگی داشت؛ تعداد نمایندگی‌های خود را به 186 برساند.

دای کانگوی، رئیس بایک بلوپارک در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که انتظار می‌رود که آرک فاکس تا پایان سال جاری میلادی حدود 40 هزار خودرو به فروش برساند. به گفته او آرک فاکس در هر شش ماه و یا کمتر، یک مدل جدید معرفی می‌کند و آنها می‌توانند مدل‌های بیشتری را برروی پلتفرم آلفا S HI توسعه دهند.

طبق گزارش انجمن خودروسازان چین، در سال 2021 حدود 3.5 میلیون خودروی برقی و پلاگین هیبریدی در این کشور فروخته شد؛ که این آمار رشد 160 درصدی فروش خودروهای یادشده نسبت به مدت مشابه در سال قبل را نشان می‌دهد. براساس تخمین انجمن خودروسازان چین، میزان فروش خودروهای مزبور در سال 2022 به عدد 5 میلیون دستگاه خواهد رسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی