چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶ ب.ظ

سدان ایکسپنگ P5 وارد بازار چین شد

به گزارش اُتو چینی : متاسفانه سدان ها در حال مرگ تدریجی در بازار جهانی هستند؛ اما خوشبختانه خریداران چینی هنوز هم سدان ها دوست دارند. بنابراین تولیدکنندگان چینی هنوز هم به طور مداوم سدان های جدید و مجهز به پیشرانه های برقی و هیبریدی را عرضه می کنند. کمپانی ایکپنگ مدتی است که به یکی از امیدوار کننده ترین استارتاپ های برقی چینی تبدیل شده است. ایکسپنگ به دلیل فن آوری پیشرفته خودران خود در سدان P7 مشهور شده و اکنون با مدل برقی P5 وارد بازار اصلی سدان ها شده است.

خودروی مزبور بین 160 هزار تا 230 هزار یوآن یا 24 هزار تا 36 هزار دلار قیمت دارد و رقیب بی وای دی Qing، GAC Aion S، جیلی Geometry A و بایک EU5 است. این محصول کوچک تر از P7 بوده و 1520/1840/4808 میلی متر ابعاد آن است. فاصله دو محور آن نیز 2768 میلی متر بوده و ضریب کشش آن 0.223 برآورد شده است. طراحی کلی بدنه شبیه به خواهر بزرگترش یعنی P7 است. طراحی داخلی نسبتاً مینیمالیستی بوده و از چرم ناپا در آن استفاده شده است. برروی داشبورد یک صفحه نمایش 12.3 اینچی قرار گرفته و در کنسول مرکزی نیز صفحه نمایشی با ابعاد 15.6 اینچ دیده می شود. این صفحه به نسخه سوم سیستم ایکسمارتِ کمپانی ایکسپنگ مجهز بوده و از یک پردازنده اسنپدراگون SA8155P ، 12 گیگ رم و 128 گیگابایت حافظه میزبانی می کند.

راننده در محیطی امن قرار دارد. 2 سنسور لادر و 12 سنسور اولتراسویک، رادار محافظ 5 میلی متری و 13 دوربین با کیفیت با سیستم ناوبری GLONASS در P5 موجود است. تمام نسخه های خودروی مزبور از توان یک موتور 155 کیلوواتی با 310 نیوتن متر گشتاور استفاده می کنند. مشتریان می توانند باتری مورد نیاز خود را برای P5 انتخاب کرده و بسته های 55.9، 66.2 و 71.4 کیلووات ساعتی را انتخاب کرده و به ترتیب 460، 550 یا 600 کیلومتر را با یک بار شارژ پیمایش کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی