چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸ ق.ظ

غول باتری سازی چین در آمریکا کارخانه می‌سازد

به گزارش چینیز: کمپانی CATL به عنوان بزرگترین تولیدکننده باتری خودروهای برقی در چین، مراحل پایانی راه‌اندازی کارخانه‌های اختصاصی خود در آمریکا را پشت سر می‌گذارد. کرولینای جنوبی و کنتاکی از جمله شهرهایی هستند که CATL امکان تولید محصولات خود را در آنها فراهم کرده است.

این دو شهر از نظر استراژیک بسیار مهم هستند؛ چون فورد دو کارخانه در کنتاکی دارد و BMW یک کارخانه اختصاصی در کارولینای جنوبی را اداره می‌کند. باید توجه داشت که دو خودروساز مزبور به تنهایی بخش عمده‌ای از بازار را شامل شده و تقاضای بسیار زیادی برای تامین باتری محصولات خود دارند.

رئیس CATL در جلسه توجیح عملکرد سالیانه این شرکت در سال 2021 اعلام کرده بود که این کمپانی به تامین نیاز خودروسازان برقی در خارج از کشور چین با ساخت کارخانه‌جات جدید فکر می‌کند و هدف از این اقدام را باید افزایش تولید به منظور تامین بازارهای جهانی دانست.

پیش از این کمپانی CATL اولین کارخانه خارجی خود را در آرنشتات کشور آلمان راه‌اندازی کرده بود و تا پایان سال 2022 ظرفیت تولید اولیه آن به 8 گیگاوات خواهد رسید. براساس جدول زمان بندی CATL، تولید انبوه در کارخانه‌های آمریکایی این شرکت از سال 2026 شروع می‌شود.

با این حال وضعیت CATL در زادگاه آن یعنی نینگده در استان فوجیان چین به خاطر شیوع مجدد کرونا و نگرانی‌های به وجود آمده چندان مناسب به نظر نمی‌رسد و احتمالا تولید باتری توسط این شرکت با اختلال مواجه شده و این اتفاق به راحتی بر تمام صنعت ساخت خودروهای برقی تاثیر می‌گذارد؛ زیرا به غیر از فورد و BMW، شرکت‌هایی همچون ولوو، Nio، شیاپینگ، پژو سیتروئن، هوندا، لی اتو، دایملر، تویوتا، تسلا و هیوندای مشتریان CATL هستند.

توجه به شدت بحران کرونا در چین نسبت به سایر نقاط جهان CATL را نگران کرده است؛ چون در حال حاضر پایگاه مرکزی تولید باتری، دفتر مرکزی، مرکز تحقیق و توسعه، آزمایشگاه 21c و شرکت باتری سازی  مشترک CATL-FAW در نینگده قرار دارند و کارخانه دیگر CATL نیز در فودینگ و به فاصله کمی از نینگده واقع شده است.

انتظار می‌رود که با تولید نسل سوم باتری های CATL با استفاده از فناوری CTP، تقاضا برای باتری‌های این شرکت از 26 مارس افزایش چشمگیری داشته باشد. باتری‌های مزبور با عنوان Kirin شناخته می‌شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی