چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵ ق.ظ

رشد 244 درصدی فروش خودروهای الکتریکی در چین

به گزارش اُتو چینی : بازار اتومبیل های الکتریکی در چین به سرعت در حال رشد است؛ اما یک بررسی دقیق نشان می‌دهد که عمدتاً در بازار مزبور، خریداران به سراغ اتومبیل های ارزان و کوچک از برندهای چینی رفته و درصد کمی به سراغ محصولات گران قیمت تسلا و سایر خودروسازان بزرگ می روند. براساس آمار انجمن تولیدکنندگان خودرو چین، در نیمه اول سال بیش از 940 هزار ماشین الکتریکی فروخته شده که این میزان نسبت به سال گذشته 244 درصد رشد را نشان می دهد. بررسی ها ثابت می کند که اتومبیل هایی با قیمت کمتر از 7720 دلار یک سوم بازار چین را تشکل داده و فروش آنها 500 درصد رشد داشته است. در عین حال خودروهایی با قیمت 250 هزار یوان حدود 20 درصد از بازار را در اختیار داشته و رشد سریع تری نسبت به میانگین کلی را تجربه کرده اند.

مدیران ارشد خودروسازان داخلی و بین المللی حاضر در چین، الگوی یک دهه آینده بازار را تغییر داده و انتظار دارند که بخش میانی بازار و خودروهای بزنینی با تقاضای بیشتری مواجه شود. فریمن شن بنیانگذار و مدیرعامل WM موتور گفته است که مدل هایی با قیمت 150 هزار تا 250 هزار یوان 40 درصد بازار را در اختیار خواهند داشت. او مدیر سابق شرکت های جیلی و ولوو بوده و رونق فروش وسایل نقلیه ارزان قیمت را پایدار نمی داند.

مدیرعامل فولکس واگن چین آقای استفان ولفنشتاین همه چیز در بخش خودروهای الکتریکی را غیر عادی می داند. به گفته او الگوهای بازار ثابت نیست و تحقق اهداف بلند مدت در چین دشوار است. همچنین وی معتقد است که وسایل نقلیه جدید 40 درصد از کل فروش خودرو را تا سال 2030 به خود اختصاص می دهند. او خواستار تولید خودروهای بیشتری برای رقابت با مدل های بنزینی اصلی در بازه قیمتی 150 هزار تا 200 هزار یوان چین شده است. وی معتقد است که برای رسیدن به عصر خودروهای الکتریکی و استفاده از  انرژی های جدید باید این وسایل نقلیه مزبور را عادی کرده و حالتی معمولی به آنها ببخشم. فولکس واگن امسال در چین پنج خودروی برقی از سری ID را عرضه کرده است. ولنشتاین پیش بینی می کند که فروش نهایی آنها تا پایان سال 2021 به 80 تا 100 هزار دستگاه برسد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی