چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

طبقه بندی موضوعی

به گزارش چینیز: بنابر اعلام خودروساز ژاپنی هوندا، تا سال 2027 این کمپانی 10 خودروی الکتریکی جدید را وارد بزرگترین بازار خودروهای برقی در جهان خواهد کرد. انجمن خودروسازان چین اعلام کرده است که در مجموع بیش از 484 هزار خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی در ماه مارس فروخته شده و این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از 110 درصد رشد داشته است.

هوندا می‌خواهد در سطح جهان  و تا سال 2030 نزدیک به 30 مدل خودروی برقی را روانۀ بازار کند. محصولات جدید هوندا شامل خودروهای تجاری کوچک و چند مدل پرچمدار برقی است. این شرکت ژاپنی می‌خواهد که تا سال 2030 بیش از 2 میلیون خودرو تولید کند. هوندا برای رسیدن به هدف خود از کارخانه‌جات چینی گوانگژو در استان گواندونگ و ووهان در استان هوبی استفاده خواهد کرد. این کارخانه‌ها با مشارکت دو سرمایه‌گذار چینی تأسیس شده و به شکل اختصاصی به تولید خودروهای برقی می‌پردازند.

هم اکنون هوندا باتری‌های EV را از CATL چین و باتری‌های Ultium را از GM آمریکا تأمین می‌کند. همچنین Envision AESC در ژاپن نیز وظیفۀ تأمین باتری‌های خودروهای کوچک هوندا را بر عهده دارد. هوندا در نیمه دوم دهه 2020 میلادی از نسل جدید باتری‌ها در محصولات خود استفاده خواهد کرد. این شرکت خطوط تولیدی به منظور توسعه و آزمایش باتری‌های جامد خواهد ساخت و پیش بینی می‌شود که تا اوایل سال 2024 خطوط مزبور به بهره‌برداری برسند.

هوندا 40 میلیارد دلار در 10 سال آینده برای توسعه فناوری های نرم افزاری، برق رسانی و تسریع ساخت خودروهای برقی با تحقیق، توسعه و سرمایه گذاری های جداگانه اختصاص خواهد داد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی