چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۱، ۰۴:۴۳ ب.ظ

اختراع جدید هواوی برای توسعه خودران‌ها به ثبت رسید

به گزارش چینیز : بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره ملی مالکیت معنوی و ثبت اختراعات چین، اخیراً کمپانی هواوی ایده‌ای ترکیبی، شامل دوربین و رادار را در ارتباط با تکنولوژی رانندگی خودران به ثبت رسانده است. در حال حاضر در مورد اینکه کدام فناوری بهترین گزینه برای بکارگیری در خودروهای خودران است؛  اختلافات زیادی وجود دارد. در این شرایط و زمانی که تسلا هوادار قاطع سیستم‌های متکی به دوربین است؛ اکثر رقبای شرکت آمریکایی، از ترکیب سنسورهای متصل به دوربین و رادار استقبال کرده‌اند.

هواوی یکی از شرکت‌های نام برده است و براساس اطلاعات منتشر شده، سیستم رانندگی خودکار این کمپانی به یک دوربین،رادار و پردازنده متصل خواهد بود. دوربین و سنسورها اطلاعات را ادغام کرده و اطلاعات سیستم تصمیم گیرنده، توسط داده‌های دوربین و رادار تأمین خواهد شد. ادغام اطلاعات منجرب به کاهش نقاط کور و افزایش بُرد تشخیصی رادارها می‌شود.

براساس گفته های هواوی، سیستم رانندگی هوشمند آنها قابلیت استفاده در خودروهای خودران سطح 2 تا 5 را دارد و حتی می توان در خودروهای تجاری هم از آن استفاده کرد. براساس داده های موجود، هواوی و شرکت های وابسته آن از نوامبر سال 2021، درخواست ثبت بیش از 30 هزار ثبت اختراع از 126 کشور جهان داشته اند و از این بین 8 هزار اختراع به ثبت رسیده است. با نگاهی به اختراعات ثبت شده می توان فهمید که تمرکز اصلی هواوی در زمینه رانندگی خودکار، تجهیزات الکترونیکی مرتبط به آن و روش های ارتباطی و توسعه هوش مصنوعی بوده است.

هواوی تکنولوژی رانندگی خودران خود را برای نخستین بار در آوریل سال 2021 و در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی کرد. این تکنولوژی با معرفی خودرویی به نام ARCFOX αS Huawei HI همراه بود که با همکاری یکی از زیر مجموعه های کمپانی بایک ساخته شد. خودروی مزبور هنوز به تولید انبوه نرسیده است و این شرکت علاوه بر ARCFOX، با خودروسازان دیگری همچون Aito، Avatr و Roewe برای توسعه خودروهای خودران همکاری دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی