چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

چینیز

اخبار صنعت خودروسازی چین

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴ ق.ظ

آغاز پیش فروش محصول مشترک فاو و تویوتا در چین

chiniz-faw-toyota-bz4x

به گزارش چینیز: فاو و تویوتا پیش‌فروش اولین مدل الکتریکی و مشترک خود را از روز پنجشنبه آغاز کرده‌اند و این نشان از آغاز فصل جدیدی از جاه‌طلبی‌های سرمایه‌گذاری مشترک چین و ژاپن در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان است.

محصول مشترک فاو و تویوتا یک شاسی‌بلند متوسط به نام bZ4x است. این خودرو با استفاده از پلتفرم e-TNGA ساخته شده است. پلتفرم مزبور توسط تویوتا و منحصراً برای توسعه خودروهای الکتریکی ساخته شده است. فاصله بین دو محور آن 2850 میلی‌متر بوده و توان پیمایش 615 کیلومتر را با یک بار شارژ دارد. همچنین در bZ4x حالتی برای رانندگی آفرود به نام X-Mode وجود دارد و با نصب پنل خورشیدی برروی سقف آن می‌توان تا 1750 کیلومتر مسافت را طی کرد. علاوه‌بر‌این مدل bZ4x یکی از اولین محصولاتی است که دارای آخرین نسخه سیستم ایمنی فعال تویوتا است.

انتظار می‌رود که این خودرو در پنج نسخه و مشابه با مدل‌های سری ID فولکس‌واگن در کشور چین عرضه شود. فاو تویوتا یکی از محبوب‌ترین خودروسازان چین است و سال گذشته با وجود بیماری کرونا و کمبود تراشه موفق به فروش 860019 خودرو شد که این رقم 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت. فاو تویوتا انتظار دارد که امسال فروش سالانه آنها به بیش از 1 میلیون دستگاه برسد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی